Saker til informasjon årsmøte.

Saker til informasjon fra styret til årsmøtet 2015
Saker til informasjon fra styret til årsmøtet 2014
Sak 1: Kostnader og økt treningsavgift
Det er stor aktivitet i svømmeklubben. Det er slik vi vil ha det, men det koster og penger. Spesielt stevner med reis og overnatting, samt kostnader til trenere er de største utgiftspostene. For å kunne fortsette med slik aktivitet, ser vi oss nødt til å gjøre visse endringer i rutiner på betaling:
1)      Svømmeklubben vil skru opp egenandelen på deltakelse på stevner utenfor Rogaland. Vi vil også innføre refusjon av reis på billigste reisemåte (tog). Så selv om en da velger å reise med fly, får en bare tilbakebetalt det det koster med tog. Resten får en koste selv.
2)      Treningsavgiften stiger for alle svømmere på a-partiene. Dette finner vi rimelig, da treningstilbudet deres er vesentlig mer omfattende enn det svømmerne har for eksempel på c-partiene. Treningsavgiften vil stige med 800 kroner i løpet av to år. Det vil bli lagt på 200 kr nå i vår og 200 kr til høsten. I 2015 vil det bli plusset på 400 kr.
3)      Vanntilvenning/opplæringspartiene øker prisen til 1000 kr pr kurs. Dette er for å kunne opprettholde god kvalitet og sende instruktører på kurs.
Sak 2: Treningseffekter/profilartikler:
1)      Vi har bestilt nye badehetter med ny hovedsponsor. Disse er straks klar for salg. Badehettene vil koste 100 kr. De kjøpes av hovedtrener på hvert parti. Trener skriver ned navn på de som ønsker badehette. Svømmeren/foreldre vil dermed få tilsendt en faktura på epost. Vi vil helst ikke ha penger i kontanter.
2)      Vi har skiftet leverandør av t-skjorter/ bag og treningsdrakt. Fra nå av bestiller vi på Tengesdal Sport. Vi skal ta en stor bestilling nå i vår etter at vi har fått oversikt på hvilke modeller vi går for. Det hadde vært kjekt hvis så mange som mulig hadde t-skjorte/treningsdrakt i 17.mai-toget, på svømmestevner og ikke minst når vi skal på treningsleir.
Sak 3: Treningsleir:
Det blir treningsleir i Danmark for a- og mini-a i august.